Sunday, November 23, 2008

Nenek beransur pulih

alhamdulillah.malam td g umah nenek,terkejut tgk nenek baru lepas berjemaah dgn sanak saudara.macam tak sakit.bonie pon ade datang melawat.before dat, kami g cari buah utk nenek.bli kat chowkit.buah lai, limau n oren.nenek suke. nenek kate" mesti bonie tekejut tgk aku kan mcm tak sakit, padahal semalam dah nak mati"..ishh..ape nenek ckp camtu..alhamdulillah Allah bagi kesihatan yang baik pada nenek lagi.Thank you Allah.aku tinggalkan bonie berborak ngan cik eri n tetamu yg datang melawat nenek iaitu ummu ain punye kakak ipar.tak berapa kenal.atok cakap, atok bace yassin 40 kali, jadi roh nenek masuk balik.mungkin bercanda saje n mungkin ada benarnya.wallhua'lam..malam td spent masa ngan nenek sampai nenek melabuhkan badan ke katil.seronok tengok nenek ketawa n masih boleh berborak ngan aku lagi.ummu ain tetibe dtg kat aku lepas bonie kuar smalam,die kate:"enya..jgn lame2 sangat..tak elok..ummu ain suke tgk die..dh okay dh tu".aku mule2 blur..lame2 baru dpt tangkap..dia tak tahu apa yg jadi dengan kami, dan biarlah mereka yang lain pun tak tahu..aku balas:"ummu ain, kalau dah jodoh, pusing2, jumpe org lain pon, mesti jumpe balik..xkemana pon"cousin2 n pakcik2 aku sume gelak..kata mereka.."pandailah ko nya.."bagi aku..jauh lagi perjalanan aku utk aku ke arah itu..masih banyak perkara yg belum aku dapat buktikn pd dia utk meyakin kan dia yang aku benar2 bukan seperti yg lain... paling lambat pon..4 tahun..wakakakakaka...dan2 jerk!~ buat bonie:thanks melawat nenek n masih sudi lagi bertandang dan berjumpa keluarga besarku..cume tak sempat jumpe buya..bonie balik je buya sampai tapi lewat gak ah.mungkin tiada. jodoh.next time ya!~