Friday, November 21, 2008

Travel with Mr Tiqie!~

Semalam pukul 5 ptg aku gerak dr Uniten, n went to Ayer Keroh, Melaka. Why Melaka? Because ade sesuatu yg buatkan aku tenang disana.Aku nak cuba. And its worked ! Samapi di melaka tepat jam 6.05p.m, bawak kete 160-180km/j.waktu lalu kat angin lintang, rase mcm nak terbang kete, so aku kurangkan pada 110km/j. mesti ada saman nti.Huhuh. sendiri buat, sendiri tanggung!. Asalkan aku puas. Nota buat kamu: "Dont worry about me. Coz its mean, nothing!" sesampai disana, tempat yg aku carik, pantai! aku g pantai klembang.tgk sunset. cantik. nti aku postkan gambo. pas g pantai, aku g cari makan kt depan pantai.makan tomyam.tak berape sedap.den, cari hotel utk singgah tandas jer.sbb ade sesuatu aku perlu lakukan. setelah selesai, aku g cari eye on malaysia.cantik sgt.tp takleh tangkap gambo while driving. pastu g cari eye on malacca.kat situ namenye lanun town. Sayangnye, tutup, jadi takade ape yg leh aku naik kat situ.tepi situ ade tasik, cantik. so, lepak sambil baling2 batu. sunyi beb hidup.tapi aku tenang. angin tepi tasik tu pon best. tak berape tasik ah sebenarnye..hahaha.pastu dah layan blues sampai kul 110 malam, g pusing2 lagi lepak kt MBMB pulak.ape itu MBMB? Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah. tgk tv kat situ.ramai pasangan kekasih beromen kat situ. aku tumpang gembira melihat org lain bhagia ;). pastu aku teruskan lagi perjalanan..banyak kedai dah tutup.yg tinggal, pub2 n disco yg bukan lagi happening.tp itu bukan tempat aku.Full stop. den, tiada arah tuju lagi , aku mengontek member aku kut2 ade rezeki utk tumpang bteduh. alhamdulillah, malamnye aku bermalam di rumah sewa nurazilah di Jalan TU 2, Taman Utama, Melaka. Satu rumah ade 10 org. pergh ramai.tapi aku seronok.byk dapat kenal org. next time dtg melaka blh tumpang lagi. Thanks zila! pagi td aku bangun, pkol 8.30 pg.mandi2 siap2 den, g bekfes ngan budak2 umah yg aku tumpang.tenang sebab kedai yg kitowang bekfes tu pasang lagu nasyid. :)).pastu aku gerak anta mereka, n aku g isi minyak, kemudia pkul 9.45 pg aku gerak dr melaka utk ke kl.alhamdulillah, tepat pukul 11.20 aku sampai bangsar. bawak slow jerk 90km/j.hehehhe.sbb:nak jimat minyak lak. itulah cerita percutian aku yg tak seberapa. balik KL, tambah serabut lagik! Ha!!!!g Mampus ah! Malas aku nk pk perasaan woiiiiiii.! aku nak happy.btol tak kak fath??hahahahahah.