Tuesday, March 10, 2009

Berubat di Darussalam, Gombak.

aku berubat di darussalam. bersama bonda, dan adinda husyira alhusna... alhamdulillah. lepas berubat semakin tenang. ketika berubat.. pelik ustaz tu ade tnye" ade pernah yg datang meminang awak ke?" ngatkan ust tu nak minang aku.heheheh(perasan je). upe2nye die tanye lagi. "ade pernah tolak pinangan org ke?"..hurm..*Its complicated to answer ust*

waktu aku dtg berubat tuh, memang sengaja tanak ckp ape2 yg jadi kat aku pd ust tuh. yelah biasenye tmpt aku berubat sblom ni , org akn ckp"ade org ni antalah, apelah" malas aku. assume je lebeyh. padahal takde pape pn. tp alhamdulillah kat darussalam nih aku percaya dan 100% boleh dipercayai. mereka2 ini adalah anak didik Ustaz Harundin jugak.

aku diberi air 2botol utk mandi dan minum, air limau utk buat mandi.waktu masuk bilik berubat nih, 7 org nama dipanggil dan ade 4 org dalam 1bilik berubat. inilah pengalaman aku berubat secara beramai2. ketika ini, dipanggil "scan" alunan bacaan ayat2 suci alquran, zikir berkumandang satu bilik..leaps selesai upacara scan nih, 2 org histeria. inilah kali pertama jugak aku berhadapan dengan org histeria. serious! amat menyeramkan.

sekarang, barulah aku tahu betul2 mcmana org histeria ni. sblom ni dengar dr mulut org je. mule2 mcm takut. lame dah dalam bilik tuh, rase berminat plak. org yg kene histeria nih, org yang alim lah bg pandangan aku. berjubah, berstokin, tudung labuh.tp blh kene gak. mak budak ni cerita, anak die yg kene histeria ni kene kat tempat belajar die. di pusat tahfiz mane tah. tak tnye lebeyh. tp kesian sgt tengok. seram pon seram. sebb jin yg masuk kt budak niyh, jin bnerumur 3 tahun. so, perwatakan kelakar yg amat. smpai skarag aku terbayang2. huuhu. seram2.

pada ari yg sama gak, aku dapat panggilan dari Mr. Reza. Alhamdulillah! "Panggilan Rezeki".. Mr Reza ni punye company name's: Sha-Riez Group Sdn Bhd. Company yg agak boleh dibanggakan. Hebat. aku dah pergi ofis die. dekat dengan rumah aku. di Ukay Perdana. Mr. Reza nak sewa kereta Mercedes S320L and Mercedes E240. aku bagi harga best dan die mark up lagi harge, sbbnye org yg nak seWa ni org PETRONAS.jadi harge dorg biase amik tinggi2. alhamdulillah. aku syukur sgt rezeki dtg dan datang! tp aku takleh lupe atas landasan aku. iaitu aku masih seorang PELAJAR!!!! hehehhehe.

"kalian, yg doakan aku murah rezeki, terima kasih byk2.. nanti aku blanje"hehehe


♥ HANNAH T.A