Friday, July 10, 2009

Kita mudah ditindas bila kita bukan 'siapa-siapa'

selamat pagi malaysia. arini pagi yg indah dan tak berape indah. aku baru balik bekfes dengan my cs, her husband, my mom n my step father di Ulik Mayang. itu memang aktiviti biase tiap ari jumaat pagi bile kami free. topik arini yang kami skeluarge bincangkan adalah mengenai kahwin. konon2 aku nak mak aku aturkan jodoh aku dengan sape pon aku terima. kami boleh bukak topik ni sbb aku ckp cam best je kawen. sonok bile tgk akk aku urya kawen. akk aku siap tanye, ko pilih antara 2, nak fly atau kawin? dan aku ckp, nak kawen b4 fly.. nak ade anak kat sane nti..hahahhaa. Itu harap2 jela.. cite bajet kawen lah, kire2 untuk majlis ntilah, apelah.. n d BIG point is who gonna b my husband? hakhak. dengan sape aku akan kawen? hahaha. tu taktahulah. jodoh kan. cepat atau lambat, bende tu akan datang jugeeeee... hahaha. tah papentah aku ase. ;))

mengenai topik entry aku arini, balik dari bekfes, aku ngadap laptop n bende pertama aku bukak adalah email. sedeyhla.. dapat email dr Prof Kamal (Vice Chansellor) mengenai hal yang aku tgh fight skrg. Tak perlulah aku crite kat sini. Ianya terlalu peribadi. Tapi aku sedeh sbb org bawahan seperti aku, mudah ditindas sesuka hati. Biarpun perkara tu adalah kesilapan daripada mereka. Aku tak cakap aku betul semua. Tapi, terang2 yang kesilapan dari pihak atasan. Kenapa aku jadi mangsa..

Sekalipun RM1 Duit juge kan? ini kan kalau dah RMberatus..RMberibu.. itu tetap duit kan... Aku bukanlah Donald Trump yang boleh memberi Tips pada pelayan RM36,450 dalam 1 masa, ataupun Pengecap Duit, mahupun Golongan sendikit Percetakan wang palsu. Aku bukanlah daripada keturunan kaya raya, keturunan yang makan 7 keturunan tak abis, dan mcm2 lagi. Aku adalah anak org biasa2. Walaupun tidaklah mempunyai darjah kebesaran yg diberikan oleh mana2 sultan, tapi, aku bangga dengan keturunan aku.

Memang benar, ape yang buya aku cakap, org senang2 boleh pijak dan tindas kita bila kita bukan 'siapa-siapa'. Walaupun aku ade menindas kata2 ayah aku tu, ayah aku cakap :"ini adalah lumrah dunia dan kehidupan".. mungkin dia berkata berdasarkan pengalaman. dan aku sedang lalui perkara ini. ditindas. Rasa sakit hati yang amat dan sedih.

Aku percaya dan yakin, sekarang, org buat kita, makan duit haram yang kita bagi.,, esok lusa, dia akan dapat balasannya. dan aku nak jelaskan yang aku tak halalkan apa yang aku bagi dan aku hanya bagi utk membaik pulihkan keadaan demi kebaikan semua pihak. Sakit nye hati, tuhan saja yang tahu.

Buya slalu pesan bile aku nangis, "enya kene kuat..jangan lemah2...ini baru sikit.." dan aku tahu, itu semua baru permulaan aku untuk mengenal dunia aku kini....

"YaAllah, bagi aku kekuatan, kawalkan amarah syaitan aku.. Ameen."

NotaHati: Japg ade meeting dgn Org Shell.