Monday, February 8, 2010

Black N White~

husniyyah alhusna

salam n selamat malam (ketika coretan ini ditaip) buat rakan2 , keluarga dan para pembaca belog aku. arini adelah ari itam putih aku ;) aktiviti arini adelah ke shah alam dan ke chera. semuanya kerana kerja. arini mcm2 yg aku belajar. tentang hidup dan macam2 lagi.

tadi time drive di Mrr2 yang sangat jem(biasela semua berkejar nak balek umah) terlintas di fikiran aku tentang manusia dan perihal mereka. Macam2 aku fikir tentang manusia. Aku cuba kaitkan dengan kehidupan aku dan perihal manusia yang lain. Kesimpulan dari pemikiran aku, semua manusia ni sama. Mengejar benda yang sama. Cuma cara dan laluan yang berbeza. Tak ada satu pun manusia yang waras inginkan kehidupan yang hancur. Semua inginkan kebahagiaan dan capai ape yang mereka inginkan dalam hidup.


me driving di MRR2 yg sangat Jem!

Tapi apa2 pun yang penting dalam dunia sekarang adalah WANG. Dengan wang semua boleh jadi. Jangan membantah bila aku kata, kebahagiaan pun perlukan wang. Malahan, manusia boleh jadi apa pun kerana WANG. WANGlah yang menjadi raja zaman sekarang. Tetapi pernah tak kita fikir, dalam ni9`mat yang kita perolehi, adakah kita menjadi HAMBA WANG? kerana wang, kita melarat. Kerana wang kita terseksa. Semuanya kerana kita terlalu mengejar wang. Manusia boleh jadi penipu dengan wang. Tamak kerana wang, gila kerana wang, keluarga hancur kerana wang. Bneda2 mcmnilah adelah kesan kerana menjadi HAMBA WANG. Cuba kita mengambil secara Positif. Mengimbangi tentang "keperluan dan kehendak" dalam kehhidupan supaya kita tak tersasar dalam pencarian.

Jika terima durian runtuh sekalipun, beringatlah! Jangan sampai menjadi HAMBA WANG. Perjalanan hidup kita masih lagi jauh, dan macam2 lagi boleh buat dari wang yang diperolehi. Jangan Lupa diri. Dan yang paling penting, BERSYUKURLAH! kerana bukan semua orang yang akan terima peluang ini ;))

ucaplah: ALHAMDULILLAH.

notaKaki: Peringatan diatas buat semua termasuk ME! :)